"A szekularizmus sokkal erőteljesebb és agresszívabb vallás, mint például a kereszténység." (David Livingstone)
"A létezés a "szent uralmára" épül, amit a hierarchia fogalma fejez ki. Azt kell tehát feltételeznünk, hogy ahol a nyugatias gondolkodás "demokráciáról" és "emberi jogokról" beszél, ott csupán arról van szó, hogy a "szent uralma", ha jobban tetszik "diktatúrája" helyett a szentségtelenség, a deszakralitás diktatúrája működik a rejtett mélyszerkezetekben." (Bogár László)
""Az igazi eszme nem lehet "új", mivel az igazság nem az emberi elme terméke; tőlünk függetlenül létezik, s a legtöbb amit tehetünk, hogy eljutunk megismeréséhez; ezen a tudáson kívül semmi, kizárólag tévedés lehetséges."" (René Guénon)

Nem hiszek Istenben!
Nem baj, Ő hisz benned...



2013. szeptember 14., szombat

A modernista és szakrális látásmódú filmek összevetése...


"Mindabból, amit eddig elmondtunk, könnyű eljutni ahhoz a következtetéshez, hogy az “ellentradíció" létrejötte és majdani pillanatnyi győzelme valójában annak uralma lesz, amit “fordított spiritualitásnak" neveztünk; ez utóbbi természetesen csupán paródiája a spiritualitásnak, és csupán azért utánozza úgymond fordított értelemben, hogy tényleges ellentéteként léphessen fel; ellentéteként lép fel, valójában azonban nem ellentéte, mert bármilyenek is legyenek céljai, közötte és a spiritualitás között sem szimmetria, sem ekvivalencia nem képzelhető el." 
(In.: René Guénon: A Nagy Paródia, avagy a fordított spiritualitás.)



A modernizmus "új" (csereszabatos)
hőstípusa. A mostanra uralkodóvá 
vált - szakrális szemszögből nézve - 
látásmódbéli elhomályosulásnak, 
tévelygésnek a Paradicsomból 
való kiűzetés óta oka, múltja, 
kultúrája van, ezért bizonyos 
vélemények szerint megalapozottan 
lehet modernista hagyományról, 
vallásról, hitről beszélni.


A tegnapi és a holnapi 
szakrális hagyomány
látásmódjának - a mulandó 
fölötti egyetemes
 értékeket közvetítő - hőstípusa 
az örök jelenben...



A szakrális az istenközpontú,
míg a modernista az világiasság központú hagyomány.







Sherlock Holmes Jeremy Brett-tel.
A krimi horizontális műfaj,
mégis van, amelyik inkább felfelé,
a szakrális irány felé mutat...
Agatha Christie: Poirot.
Ál-szakrális, valójában
modernista szemléletű krimi-főhős.



Eddig tartott: A modernizált Sherlock Holmes...



Derrick: Szintén egy olyan bűnügyi sorozat,
aminek hangulata inkább
szakrális irányultságra utal.


„A differenciált ember az, amely személyiségként képes inkább aktív mintsem passzív magatartást tanúsítani mindazzal szemben, ami benne ösztönösség, impulzus, érzelmi jelleg, természet. Ő az, akiben legalábbis részben, megvan az ókori filozófia által belső uralkodónak nevezett princípium.”




Az Isten-központú,
szakrális szemléletű
filmek egyik doyen-je...

Klasszikus, "őszinte"
modernista film,
pedofil ír papokkal
és természetesen mindenki
mindenkit becsap...


Egy fontos, a felfelé történő 
önmeghaladást felmutató, 
Isten-t (mint színültig telt ürességet)
kereső és találó film...

A "jövő"-nek szánt szabadköműves,
"rózsakeresztes" - modernista - globalista -"New Age"-es
 világiasság-központú, principálisan dualista 
álspirituális "világvallás" minta-filmje, 
mely eszmeiség egyáltalán nem valamiféle 
spontán népi kezdeményezés szülötte, 
hanem Aurobindo, a "Nagypapa", és  Blavatsky, 
a "teozófia Anyja" - az "Apa" Rudolf Steiner -
nyomán Abraham Maslow pszichológus 
és csapata alkotta meg az amerikai 
Easelan Intézetben, a szakrális vallások 
"végső" leváltása, ideológiai megsemmisítése céljából.


Egy alapjában véve modernista rendező
szakralitás pártira sikeredett filmje,
a Kill Bill 2....




A lefelé vonzó
modernista fordítottság-elv
minőségi propaganda filmje.


"A kis herceg" a szakrális hagyomány
látásmódját képviselő tan-mese. 
Ukrajnában a mű helyett a modernista szemléleti 
hagyományt képviselő "Harry Potter"-t tették 
kötelezővé az iskolákban az ellenkezőjébe 
fordítva így a tanítás mondanivalóját...


Akit érdekel a modernista hagyomány
alapvető életérzése az képzelje bele magát,
hogy a filmbéli "spártaiak"hogyan
látják a világot, például
ellenfelüket a perzsa királyt
illetve annak szakrális csapatait...





Az egyik legszínvonalasabb,
de sajnos fentről lefelé irányuló,
ezért modernista szemléletű film
a "Berlin felett az Ég", amely így
duplán torokszorító...


""Egy otromba, deres kapitány csak ült, állandóan hallgatott, egy szót se szólt, majd váratlanul a szoba közepére állt, és tudja, hangosan de mégis mintha magában beszélne, azt mondta: " Ha nincs Isten, akkor hogy lehetek én ezek után kapitány?"" (Részlet Dosztojevszkij, "Ördögök" című regényéből.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése